Diagrama Competențelor Digitale
Acum vă puteți crea propria diagramă a competențelor digitale.Faceți acest lucru alocând aprox. 15 minute pentru a răspunde la o serie de întrebări
Evaluarea se face pe o scară de 7 stele, în funcție de cât de bine vi se potrivește descrierea. Nu este vorba despre acordarea unui scor mare în toate domeniile, ci despre identificarea punctelor tari și a punctelor slabe.
Introduceți datele dumneavoastră de identificare
Introduceți numele și adresa dumneavoastră de email.
Pentru a-mi putea îndeplini cât mai eficient și eficace rolul, consider că cele mai relevante competențe digitale necesare îmi sunt:
Înțeleg cum sunt stocate și accesate datele și documentele digitale ale hotelului (de exemplu, rapoarte din PMS, fișiere partajate pe server sau în cloud, documente salvate pe calculator sau pe dispozitive externe).
Cunoașterea avantajelor și dezavantajelor stocării datelor în cloud, pe un hard disk sau pe un dispozitiv portabil
Atunci când salvez sau stochez documente digitale ale hotelului (rapoarte, date oaspeți, inventare), țin cont de securitate, accesibilitate și reguli legale.
Luarea în considerare a securității, accesibilității și legalității atunci când conținutul este stocat
Pot alege formatul cel mai potrivit pentru stocarea datelor
Poate formata și salva o imagine în formatul cel mai potrivit (de exemplu, JPG, PNG sau neprelucrat)
Pot face copii de rezervă și restaura date pe toate dispozitivele digitale relevante (și am obiceiul să fac asta)
Pot, de exemplu, să copiez date importante precum imagini, agendă și documente de pe telefon, computer și tabletă într-un loc sigur.
Am obiceiul de a evalua informațiile de o manieră critică (țin cont atât de sursă, cât și de poziționare)
De exemplu, țin cont întotdeauna de credibilitatea autorului și a site-ului web și de cât de actuale sunt informațiile
Înțeleg cum funcționează motoarele de căutare, respectiv cum clasifică și afișează rezultatele căutării
Înțeleg modul în care roboții de căutare procesează și indexează resursele digitale și maniera în care aceste rezultate ale căutării sunt distribuite utilizatorului
Înțeleg cum funcționează conexiunile digitale pe care le folosim în hotel (site-ul hotelului, servere interne, platforme de rezervări online, aplicații).
Conectarea site-urilor web, domeniilor, serverelor și diferitele scopuri ale conținutului (de exemplu, personal, comercial, informativ)
Pot folosi eficace filtrele de căutare pentru a limita numărul de rezultate ale căutării
Cunoașterea modului de sortare a rezultatelor căutării după dată, autor, format multimedia sau fișier folosind filtre
Am o atitudine foarte proactivă față de găsirea și colectarea informațiilor de pe internet
De exemplu, în mod intuitiv și ca primă opțiune caut programele trenului, datele, orele de deschidere și știri de pe web
Cunosc cele mai relevante tipuri de servicii digitale automatizate și înțeleg cum să le folosesc
De exemplu, pot face schimbări de adresă, pot solicita un card de sănătate, pot face o programare la un dentist sau pot plăti o factură prin intermediul serviciilor bancare online
Mă simt complet în siguranță atunci când fac cumpărături online, când folosesc servicii bancare online sau când folosesc servicii publice care necesită date private
A te simți în siguranță atunci când utilizezi, de exemplu, detaliile cardului de credit sau numărul de securitate social
Caut în mod proactiv servicii online automatizate
Caut întotdeauna un serviciu online automatizat (de exemplu, pentru programări sau achiziționarea de bilete) înainte de a apela sau de a întreba personal
Pot descoperi cu ușurință noi tehnologii și aplicații
De exemplu, este ușor pentru mine să învăț cum să folosesc noi dispozitive digitale, servicii online sau software
Sunt foarte curios/curioasă și îmi place să experimentez cu noi dispozitive și aplicații digitale
De exemplu, curiozitate cu privire la noile smartphone-uri de pe piață și interes de a discuta despre gadget-uri noi sau realizări tehnologice
Am o înțelegere aprofundată a efectelor comunicării prin diferite tipuri de mijloace media
De exemplu, înțelegerea puncte forte și puncte slabe ale tehnologiilor de comunicare, cum ar fi telefonul, e-mailul, chat-ul, videoconferința, SMS-urile
Întotdeauna studiez destinatarii și adaptez cu atenție maniera și felul de a comunica
De exemplu, mă pricep la adaptarea limbajelor, jargonului, tipurilor de imagini, culorilor sau multimedia în funcție de destinatar
Am o înțelegere aprofundată a modului în care platformele social media facilitează construirea de comunități în formate diferite și manifestarea diferitelor forme ale democrației
Înțelegerea avantajelor și dezavantajelor posibilităților oferite de spațiul virtual pentru dezbateri politice și schimbul de mesaje politice. De exemplu, platforme media care facilitează răspândirea virală a mesajelor.
Cunosc o gamă largă de comunități digitale, rețele și platforme social media
De exemplu, familiaritatea cu rețelele profesionale sau sociale, precum Meetup, Pinterest, Flickr, LinkedIn, Blogster, Youtube, Twitter, Reddit
Îmi place să comunic gânduri și opinii prin intermediul rețelelor sociale relevante
De exemplu, comentez de multe ori articole din ziare, scriu pe un blog, împărtășesc postări pe rețelele de socializare sau particip activ la o rețea profesională
Sunt conștient(ă) că activitatea mea online (recenzii, comentarii, mesaje) poate afecta reputația hotelului și a colegilor.
Înțeleg, de exemplu, că adresarea de critici sau complimente altor persoane sau organizații într-un spațiu digital public poate avea consecințe reale
Am o bună înțelegere a modului în care ceilalți pot contribui (pozitiv sau negativ) la identitatea mea digitală
Înțelegerea modului în care aprecierile, feedback-ul extins sau multe vizualizări pot contribui la creșterea vizibilității identității digitale
Am o abordare clară pentru a gestiona comentarii sau mesaje online nepoliticoase, astfel încât să protejez imaginea hotelului.
Am o abordare prestabilită cu privire la modul în care răspund la un comentariu jignitor sau la un e-mail nepoliticos
Întotdeauna mă gândesc cu atenție care este tonul cel mai potrivit atunci când comunic cu ceilalți
De exemplu, am capacitatea de a comunica o părere sau de a transmite un sentiment destinatarului folosind un anumit ton atunci când scriu un text
Am cunoștințe avansate privind cadrul legal aplicabil pentru publicarea, postarea de comentarii sau vânzarea online
Cunoștințe privind legislația aplicabilă domeniilor: marketing, zvonuri, spam, drepturi de autor, amenințări, discriminare, fotografii private sau speculații pe web
Sunt conștient de drepturile de autor, licențierea și alte reglementări atunci când descarc sau public material digital
De exemplu, verificarea dreptului de acces la o fotografie înainte de a o folosi pentru orice.
Pot să aleg cel mai potrivit tip de suport media (de ex. text, fotografie, videoclip, animație etc.) pentru a obține rezultatul dorit
În unele cazuri, o imagine valorează o mie de cuvinte. În alte cazuri, cel mai bun format ar putea fi un scurt videoclip.
Sunt foarte calificat(ă) în utilizarea aplicațiilor pentru a crea materiale multimedia relevante
Aptitudinea de a edita, de exemplu, fotografii, videoclipuri, text sau audio în programe precum Photoshop, Final Cut sau Word
Manifest o bună înțelegere a contextului în care tehnologia poate sau nu să sprijine un proces.
De exemplu, înțelegerea momentului când un curs obligatoriu poate fi înlocuit cu un curs de tip e-learning mai flexibil sau când o întâlnire săptămânală poate fi înlocuită cu o videoconferință
Pot folosi eficient instrumente digitale (PMS, Excel, CRM) pentru a stoca și organiza volume mari de date despre oaspeți, rezervări sau operațiuni.
Capacitatea de a utiliza baze de date precum Excel, MySQL, Microsoft Access sau Oracle pentru a stoca date atunci când este cazul
Pot folosi funcții digitale avansate (ex. formule în Excel, macrocomenzi simple, setări avansate în PMS) pentru a îmbunătăți activitatea de zi cu zi.
Abilitatea de a utiliza formule în Excel, macrocomenzi simple, setări avansate în PMS
Înțeleg componentele de bază ale echipamentelor folosite în hotel (PC, imprimantă, router Wi-Fi, POS) și cum sunt conectate între ele.
Înțeleg conexiunea dintre elemente precum PC, imprimantă, router Wi-Fi, POS și cum sunt conectate între ele
Știu cum să găsesc o problemă și să caut o soluție, pas cu pas
Nu mă tem să experimentez fără să știu în prealabil ce anume se va întâmpla (de exemplu, când o imprimantă nu va imprima)
Pot edita cu ușurință setările avansate de pe dispozitive digitale sau din servicii online și aplicații
Știu cum, de exemplu, să modific setările de confidențialitate, să ajustez dimensiunea fontului browserului, să schimba o parolă WiFi sau tonul de culoare al unui ecran
Pot instala și actualiza aplicațiile de lucru relevante pentru hotel (ex. PMS, aplicații de comunicare, antivirus, browser).
Aceasta include, de exemplu, actualizarea PMS, aplicații de comunicare, antivirus, browser
Cunosc principiile unei stații de lucru ergonomice și a unei posturi sănătoase de lucru
Cunoașterea, de exemplu, a celei mai sănătoase posturi, înălțimea ecranului, poziția picioarelor și a celor mai ergonomice instrumente de lucru
Cunoștințele și expertiza mea se dezvoltă o dată cu cerința continuă de a fi la curent cu noile tehnologii
Mă simt bine când trebuie să reînnoiesc în permanență software- ul și dispozitivele digitale, pentru a evita iritarea sau stresul
Acord o atenție deosebită menținerii unei utilizări echilibrate a tehnologiei
De exemplu, acordând atenție aspectelor dependente ale tehnologiei care pot provoca stres și lipsă de somn
Pot diferenția cu ușurință între informații personale și date sensibile
Datele sensibile se referă la carduri de credit, dosare medicale și informații fiscale, în timp ce informații personale pot fi numele, opiniile politice și imaginea de profil
Pot face o căutare aprofundată a informațiilor și a amprentelor digitale, atât ale mele cât și ale celorlalți
Știu cum să caut și să găsesc date personale, cum ar fi fotografia de profil, comentarii postate pe diverse platforme, adresa, locul de muncă, parcurs educațional etc.
Analizez cu atenție ce informații personale să împărtășesc sau nu pe web
Mă gândesc întotdeauna cu atenție la modul în care informațiile personale, cum ar fi imaginea de profil, starea civilă, punctul de vedere politic și religia, îmi pot afecta parcursul în carieră
Am strategii bune pentru crearea și amintirea (sau salvarea) parolelor
De exemplu, am un bun obicei de a crea parole folosind simboluri, cifre, litere mari și fără a utiliza numele familiei sau al animalelor de companie
Cunosc diferite metode de identificare a tehnicilor de phishing și a programelor de tip malware
Metode de recunoaștere a încercărilor de a obține date sensibile de la utilizator, cum ar fi numele de utilizator, parola sau detaliile cardului de credit.
Pot cripta, proteja prin parolă sau securiza în alt mod accesul la date atunci când sunt trimise sau stocate
De exemplu, folosind verificarea în doi pași sau protecția prin parolă pentru documente și verificarea criptării conexiunii atunci când acestea sunt trimise
Am capacitatea de a utiliza în mod eficient tastele rapide, standard și avansate, pentru aplicații relevante
Cunoașterea celor mai frecvente comenzi rapide, cum ar fi anulare, căutare, captură de ecran, text îngroșat, navigare sau zoom
Îmi place să creez sau să editez conținut digital pentru hotel (ex. postări social media, fotografii, afișe sau prezentări)
Găsirea bucuriei în crearea unui produs exclusiv digital. De exemplu, o imagine, o piesă muzicală sau un videoclip.
Am multă răbdare când încerc să rezolv o problemă
Nu devin foarte frustrat(ă) și nu renunț atunci când apare o problemă tehnică
Pot identifica cele mai potrivite cuvinte cheie care se potrivesc cu aria de acoperire și profunzimea subiectului
Aptitudinea de a examina rapid un subiect complex, de a găsi fapte, materiale de învățare sau experți utilizând motoare de căutare relevante
Pot comunica eficient și corect folosind limbajul scris
De exemplu, pot să scriu un e-mail rapid și să transmit informații în mod clar și fără neînțelegeri
Înțeleg rolul aplicațiilor și al site-ului web al hotelului și cum ne ajută acestea să lucrăm eficient și să atragem oaspeți.
Cunoașterea procesului care duce de la un concept de programare la un software finalizat.
Acord o atenție deosebită simptomelor fizice care pot fi legate de tehnologie
Incluzând, de exemplu, cefalee, vedere încețoșată sau durere la încheietura mâinii, care pot fi semne de utilizare excesivă
Pot diferența cu ușurință între comportament inadecvat și comportament ilegal
Știu când, de exemplu, intimidarea, hărțuirea, agresiunea și răspândirea zvonurilor și secretelor trec de la a fi enervante la a fi ilegale
Știu cum să dau dovadă de empatie și să creez comunități cu ceilalți prin comunicare digitală
Aveți aptitudinea de a empatiza cu emoțiile, gândurile și atitudinile altora (chiar dacă nu i-ați întâlnit niciodată față în față)
Am obiceiul să mă familiarizez cu termenii și condițiile de utilizare a diferitelor servicii
Verific întotdeauna regulile care trebuie acceptate pentru a utiliza un serviciu online (de exemplu, condițiile de utilizare pentru e-box)
Apreciez și mă bucur de avantajele tehnologiei atunci când mă coordonez cu alții
De exemplu, partajarea calendarelor, întâlnirilor virtuale, rezervarea întâlnirilor, schimbul de cunoștințe pe intranet etc.
Trimite chestionarul
Apasa butonul Trimite pentru a trimite chestionarul.